29 Mart 2008 Cumartesi

Mücerret Adamın Diyalogları















Arayan: Hah! Nerdesin ya? Aramadığım yer kalmadı seni bunca zamandır.
Aranan: E burdaydım hep.
Arayan: Nerdeydin?
Aranan: Hep olduğum yerde, gözünün önünde, evinin dibinde, kalbinin içinde.
Arayan: Ne diyorsun ya? Sanki gözüm de, evim de, kalbim de hiç değişmemiş gibi bunca yıldır.
Aranan: Değişmiş değişmesine de, pek bir yere varamamışsın bakıyorum.
Arayan: Ağzını topla be! Ne demek istiyorsun sen?
Aranan: Şunu demek istiyorum. Onca çabayı beni aramak için sarfedeceğin yerde, şöyle iki dakika soluklansaydın her şey çok farklı olabilirdi.
Arayan: Bir bok değişmezdi de. Hem gel bakayım sen şöyle yamacıma. Şöyle bir sarılayım, tadına bakayım, neymişsin bir anlayayım.
Aranan: Buyur misafirim ol.
Arayan: Eee? Hiçbir şey hissetmiyorum.
Aranan: Ne hissetmen gerekiyordu? Ne söylendi sana?
Arayan: Bilmem. Bilseydim daha önce bulurdum seni zaten. O yazıları kaleme alanlar, müzikleri besteleyenler, filmleri çekenler ne anlattıysa onu biliyorum.
Aranan: Düşündüğümden de aptalmışsın, göründüğünden de fasulyeymişsin. Milletin lafına takılıp yollara düştün değil mi beni bulmak için?
Arayan: Başladık yine hakaret serenatlarına. Ya kardeşim üstüme üstüme geleceğine, hissettirsene kendini! Bu ne biçim iş! Yoksa sen o değil misin?
Aranan: Ta kendisiyim. Öyle olmasa bu diyalog yazılmazdı boşu boşuna değil mi? Ucuz sürpriz sonlu bir film mi sandın sen hayatı ve de senin anlayışınla "Beni arama sürecini" yoksa?
Arayan: Başta vaadettğin hissiyatı vermediğin gibi, üstüne üstlük kalbimi kırmaya başladın.
Aranan: Haklısın. En iyisi sen git artık. Gördüğün gibi benden sana hayır gelmez.
Arayan: Nasıl ya? Napcam ben şimdi peki?
Aranan: Bilmem. Değişmeye devam et bakalım, nereye kadar yolun var bir görelim. Ona göre yeni bir yöntem geliştirmeye çalışırız.
Arayan: Ama hiç olmadı ya bu böyle.
Aranan: Oldu oldu.
Arayan: Arada bir ziyaretine gelsem, artık yerini de öğrendim hah?
Aranan: Hay hay. Ben hep buralardayım.
Arayan: Peki. Bana müsade o zaman. Yalnız. Son bir sorum olacak. Senin türünün tek örneği misin? Yoksa başkaları da var mı?
Aranan: Şimdi aklın çalışmaya başladı bakıyorum. Hep böyleydin zaten. Uyum sağlamaya başladığın anda, bulunduğun ortamdan ayrılmak üzere olurdun. En azından tutarlısın, bak bu da bir meziyettir. Değerini bil.
Arayan: Soruma cevap alayım.
Aranan: Aldığını varsayıyorum. Hadi beklerim yine, kendine mukayyet ol. Çok takma bu işleri kafana, görürsün zaten benden başkaları da var mı yok mu bu vesileyle.
Arayan: İyi. Peki o zaman. Görüşmek üzere.
Aranan: Selametle canım benim.

Hiç yorum yok: